مثل سایه در شب

سی روز هست که هر شب ساعت ۹:۳۰ یک تصویر سیاه و سفید منتشر می‌کنم که خیلی ساده هستند. هر کدام برای خودشون حالی دارن. خوشحال، ناراحت، عصبانی، احمق و  . . .


post
اما هدف من از انتشار این تصاویر چی بود ؟

چند وقت پیش تصمیم گرفتم که GIMP رو یاد بگیرم و سعی کنم در کارهای روزمره خودم به جای فوتوشاپ از اون استفاده کنم. اما این کار عملی نمیشد چون در اکثر مواقع کار باید سریع انجام می‌شد و من تسلط کاملی بر روی گیمپ نداشتم. حدود یک ماه قبل بود که گیمپ رو باز کردم و سعی کردم به جای طرح‌های پیچیده روی چیزه ساده‌ای کار کنم. مثل شکل زیر


shadow

اما همین چهارتا دایره باعث شد تا من چند کلید میانبر یاد بگیرم و کمی لم کار دستم باید. از فرداش تصمیم گرفتم این کار رو ادامه بدم و امروز این سی روز هست که من دارم هر روز با گیمپ کار می‌کنم و با انتشار تصویر۳۰ام این سری تصاویر به پایان می‌رسه. اما من در طی این سی روز کلی چیز یادگرفتم والان تقریبا بدون مشکل دارم با GIMP کار می‌کنم. شاید کمی بعد پروژه مشابهی رو با LibreOffic Draw شروع کردم.

اما چند نکته که در این سی روز فهمیدم و یاد گرفتم

  1. من برای هر تصویر حداقل ســ۳ـــه دقیقه و حداکثر بیســــــ۲۰ـــــت دقیقه وقت گذاشتم و با این زمان کم، اما تمرین روزانه تونستم به هدفم برسم.
  2. با توجه به تعهدی که به خودم داده بودم هر روز دنبال چهره‌های مختلف بودم تا بتونم الهام بگیرم و چهره اون روز رو کار کنم. و این باعث شد من بهتر به اطرافم نگاه کنم و چیزهای جدید ببینم
  3. نرم‌افزار گیمپ به دلیل نداشتن رقیب جدی در محیط گنو/لینوکس از لحاظ UX (تجربه کاربری) بسیار افتضاح هست. و راه طولانی رو باید طی بکنه تا بشه به عنوان یک ویرایشگر تصویر حرفه‌ای به اون نگاه کرد.

و در پایان این پست توجه شما رو جلب می‌کنم به سی روز «مثل سایه در شب» کار من با گیمپ در گنو/لینوکس :

shadow01  shadow02  shadow03

shadow04  shadow05  shadow06

shadow07  shadow08  shadow09

shadow10  shadow11  shadow12

shadow13  shadow14  shadow15

shadow16  shadow17  shadow18

shadow19  shadow20  shadow21

shadow22  shadow23  shadow24

shadow25  shadow26  shadow27

shadow28  shadow29  shadow30

همیشه شاد باشید و موفق 🙂

 

4 comments on “مثل سایه در شب

  1. amirHP on

    فوق‌العاده خلاقانه و جالب بود. من به مدت ۳۰ روز فکر می‌کردم این‌ها چی می‌تونه باشه. بسیار حرفه‌ای تیتر داشت، هر شب متفاوت بود، خاص و عجیب بود و در یک زمان خاصی منتشر می‌شد. در کار تولید محتوا عالی هستی. عالی.

    پاسخ
  2. تمدن on

    این تصویرها کار خودته؟!!!!!؟!!!!!!
    من فکر می کردم مثل سلفی ها و کتابهاست! الان به صورت اتفاقی این رو دیدم و همینجوری بهت زده ام!!
    خیلی خیلی خیلی عالی بود. تبریک می گم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.