من و پاندای کونگ‌فوکار

سلام
وقتی وارد شبکه های اجتماعی میشیم حتما اجبار هست که یک عکس که بهش میگن آواتار برای خودمون انتخاب کنیم.
من با معنی و مفهوم کلمه آواتار کاری ندارم. اما تا اونجایی که یادم میاد قبل از اینکه فیسیوک و امثال اون پا به عرصه بگزارن کمتر کسی پیدا میشد که از عکس خودش به عنوان آواتار استفاده کنه.
مثلا در یاهو مسنجر و موارد مشابه قدیمی کمتر دیده میشد که کسی عکس خودش رو قرار بده. یا در فروم(انجمن گفتگو) آواتار هر شخص به نوعی منحصر به فرد بود و همه اون شخص رو با آواتارش میشناختن. اما بعد از ظهور فیسبوک قراردادن عکس خودمون برای آواتار شروع شد که دردسرهای خودش رو داشت. مثلا عکس خوب از خودت پیدا نمیکردی یا این که وقتی عکسی به عنوان آواتار انتخاب میشد بعد از یک مدت از طرف دوستان اعلام میشد که “ای بابا این عکس دیگه تکراری شده” و یا اینکه “این عکست خیلی خزه” و یا در موارد بدتر عکس به دلیل چشم و هم چشمی عوض میشد، چرا ؟ چون عکس فلان رفیقم از من بهتره.

بعد از مدتی عکسهای دونفره ظهور کردن. هر کس ازدواج میکرد یه عکس بسیار عاشقانه با عیال محترم می‌گرفت و تا مدت ها به عنوان آواتار استفاده میکرد.
در بعضی موقعیت‌ها هم عکس آواتار به عنوان اعتراض یا حمایت از موضوعی به صورت دستجمعی عوض میشد. در این مورد تابلو ترین موضوع رو خوتون میدونید نیازی به توضیح نیست.

آآآما
بنده به شخصه نظرم در مورد آواتار، همون موضع قدیمی و از مد افتاده هست. یعنی استفاده از یک نماد یا هرچیزی که من خوشم بیاد به عنوان آواتار،  و صد البته عوض نمیشه مگر این که اتفاق یا تحول خاصی رخ بده.
چند ماه پیش بعد از رویداد استارت‌آپ ویکند اصفهان و به دنبال اون آمادسازی برای استارت‌آپ ویکند تبریز پای بنده دوباره به فیسبوک باز شد. در ابتدا کار مشکل اصلی انتخاب آواتار بود. تصمیم گرفتم این بار از همون سنت پیروی کنم. پس به دنبال یک آوتار گشتم که به من بخوره. پاندای کونگ‌فوکار رو خیلی دوست دارم و خیلی خیلی شبیه من هست دوستانی که از نزدیک من رو میشناسن تایید میکنن. پس یکی از فیگوهای خوبش رو انتخاب کردم و به عنوان آواتار همه جا استفاده میکنم. توی این مدت خیلی از طرف دوستان اصرار شده مه عوض کنم. اما من به هیچ وجه قصد تعویض آواتار رو ندارم.

Avatar

تصویر فوق متعلق به بنده هست و همه جا از این عکس به عنوان آواتار استفاده میکنم و خواهم کرد. و به نوعی به نماد خودم تبدیلش می‌کنم. خدا رو چه دیدید شاید توی قسمت سوم پاندای کونگ‌فوکار خودم نقشش رو بازی کردم. 🙂

3 comments on “من و پاندای کونگ‌فوکار

  1. فرهاد on

    البته در موبایل منم هروقت پیام زنگ می زنه همین پانداهه ظاهر میشه، حالا نمی دونم حکمتش چیه! ولی امکان داره گوشی هوشمند که می گن همین باشه 😀

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.