آینده‌هایی ممکن برای فریم‌ورک جغد

امروز در همایش توسعه‌دهندگان وب ایران بودیم و در یکی از ارائه‌ها فریمورک FrontEnd جغد معرفی شد. جدای از نحوه ارائه و حواشی اون در توییتر چیزی به ذهنم رسید که ممکنه مفید باشه.

من در ذهن خودم دو آینده ممکن رو برای این فریم‌ورک تصور کردم که به سمع و نظر شما می‌رسانم.

آینده شماره یک: 

بعد از همایش، توسعه دهنده‌های تقریبا از فیدبک نا امید و دلسرد میشن و تقریبا کار روی فریم‌ورک رو رها میکنن. یا اصلا اگر با ناامیدی کاری نداشته باشیم. میتونیم تصور کنیم سرشون شلوغ میشه و کار رو تقریبا ول میکنن و هر از گاهی برای دل خوشی و تفریح چند خط کد میزنن و مثلا سعی میکنن پروژه رو زنده نگه دارن.

آینده شماره دوم: 

فیدبک‌ها رو میگیرن و تقریبا میفهمین که کجای کار مشکل داره. در اولین و سریعترین زمان ممکن نسخه بعدی رو با توجه درخواست‌ها و فیدبک‌های دریافت شده منتشر می‌کنن. طی این مدت هم سعی میکنن روابط رو قویتر کنن و بعضی دوستان خودشون رو به پروژه اضافه کنن و به اصطلاح کم کم کامیونیتی خودشون رو بسازن و توسعه بدن. بعد از مدتی هم به خاطر ویژگی‌هایی که اضافه شده، فریم‌ورک جغد در رده خوبی قرار داره و تقریبا با تکیه بر کامیونیتیش خوب پیش میره.

 

آآآآآآآآآآآآآآآآآما از این موارد که بگذریم چند نکته هست که شاید بهتر بود ایمیل زده می‌شد به خود توسعه دهند‌ه‌های «فریم‌ورک جغد» ولی خوب اونها رو هم اینجا می‌نویسم. الیته بیشتر اینها یه اگر من به جای شما بودم داره که حذف کردم.

  1. توی متن‌ها و هر جایی که کلمه اولین و first هست رو نابود می‌کردم.
  2. مواردی که توی فیدبک‌ها مطرح شده بود رو بررسی و اصلاح می‌کردم
  3. زبان انگلبسی رو به سایت اصلی فریم‌ورک اضافه میکردم و با این کار تا حدودی از دایره کاربران و توسعه دهندگان فارسی خارج می‌شدم.
  4. در اولین نسخه test بعدی که در فاصله کوتاهی منتشر خواهد شد. حتما به جای استفاده از Sass با LESS حتما از PostCSS استفاده می‌کردم.
  5. سعی می‌کردم کمی روی برند جغد بیشتر کار کنم.
  6. مجموعه‌ای تجاری IKAcc که در حال حاضر سازنده و مالک فریم‌ورک جغد هست رو به عنوان حامی معرفی کردم.
  7. لایسنس پروژه رو دقیق مشخص میکردم (بازمتن یا نرم‌افزار آزاد لایسنس‌های مختلفی دارن)
  8. سعی می‌کردم نسخه stable بعد رو حتما روی مخازن npm هم ارائه کنم.

آما حرف آخر:

در حال حاضر چیزی بیش از ۴۰ تا فریم‌ورک فرانت‌اند وجود دارند که از این تعداد حدود ۱۷ تای اونها طی دو سال اخیر بروز رسانی شدن. اگر هر کدوم اینها قبل از شروع جمله «خوب این هست من چرا یکی دیگه بسازم» رو گفته بودن الان شاید اون عدد بالایی خیلی کمتر بود. اما اکثر اینها احتمالا با این جمله شروع شدن «من ایده‌هایی دارم که از این بهتر هست»

من شاید به این زودی‌ها از این فریم‌ورک برای کارهای تجاری و جدی استفاده نکنم. ولی حتما برای تست روی یک پروژه شخصی ازش استفاده می‌کنم.

آرزوی موفقیت می‌کنم برای هممون

One comment on “آینده‌هایی ممکن برای فریم‌ورک جغد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.